Faxe har bytt sida
Jag har byggt upp en fyrkant med koner som vi rider både uppmjukning och muskelbyggning kring. Rakt över ridbanan ligger bommar med 1,20 m mellanrum. Jag fick hålla i för att han inte skulle rusa över bommarna =) Han tyckte det var kul! Tror att Faxen skulle vilja hoppa lite...lite för halt för att hoppa på gräset nu bara...
Kvällen präglades dock till största delen av sorg. Sorg över att jag alltid får mina sadlar repade när de inte är hemma. Jag hade blivit lovad att jag skulle få hämta den i butiken redan på kvällen efter stängning på fredagen. Det blev något missförstånd så jag kunde plötsligt inte hämta den. När jag åkte och hämtade den på måndagen lyfte jag upp sadelöverdraget och kontrollerade att kåporna inte hade blivit repade. Jag tror ju alltid det värsta...
När jag kommer hem ser jag följande

REPA på framvalvet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

och smårepor på ena bossan bak!
Varför i hela friden kollade jag inte HELA sadeln i butiken???
Jo för att man tycker att det är lite pinsamt att visa sin misstänksamhet.
Nu, är det ju lite sent att säga att de repat den...ååååå, jag SA ju att de skulle vara rädd om den och endast förvara den med sadelöverdraget på.
Jag är så förbannad. Detta är verkligen droppen. Så dålig service som jag har fått genom åren i denna butik. Det är fullkomligen ofattbart. Jag har inte velat skriva ut namnet på butiken i bloggen men nu drar jag mig icke för detta.
HANDLA FÖR ALLT I VÄRLDEN INTE PÅ DAHRVE TRAV OCH RIDSPORT I VISBY. De svarar inte på mejl, de beställer inte hem varor trots att de tar upp beställning i butiken (har hänt flera gånger), de svarar god dag yxskaft när man frågar något och de vet ofta inte vad de säljer, säljer ofta skitgrejer med sneda hål till dyra priser, gör usla egna lagningar på utrustning och använder billigt läder, viss personal är rent otrevlig OCH de repar tydligen kunders sadlar utan att ens nämna det eller dra av på priset.
Tack och adjö Dahrves för ett nästan 10 årigt slitigt förhållande där man som kund ska vara tacksam för att ni har ett lager att känna och klämma på. Era skyldigheter mot kunderna däremot saknas uppenbarligen helt. Från och med idag sker mina inköp via nätet ( hästarna beräknas leva i 15 år till så det blir väl några kronor i alla fall som hamnar i andra bättre butikers årsbokslut ).
Eller så öppnar jag en egen butik. Det brukar oftast vara det enda raka på denna ö. Själv är bäste dräng.
Fy f-n vad surt med sadeln.
Den glider dessutom FORTFARANDE fram =(
Jag lider med dig. Jag är också petig med mina saker och ska man repa dom så gör jag det själv! Gör någon annan det så smäller jag av!
Butiker med sålig service etc ska man absolut inte gynna. Inte ens om man bor på en ö med inte så många att välja på. Heja heja mera mod att uttrycka irritation och inte finna sig i vad som helst. Dags att slå näven i bordet.
Nej det hade inte varit nojjigt att kontrollera sadeln ordentligt när du hämtade den i butiken. Du kan ju även förvarna med att du är rädd om dina saker och de inte får repas och att du kontrollerar detta när du hämtar dem. Så det så. Hur i hela världen kan butiker få bete sig icke serviceinriktat. Låter nästan som med fastighetsmäklare som jobbar i regioner med hus som "säljer sig självt" :-O
Sympatimorrrar ihop med dig och pållarna!
Tack för sympatimorret!